Správný pitný režim

19. června 2013 v 9:44 | KittQa |  Životní styl
Voda působí jako rozpouštědlo mnoha látek, podporuje detoxikaci organismu, potlačuje chuť k jídlu, působí jako přírodní projímadlo, má blahodárný vliv na naši pokožku, odplavuje škodliviny z těla, zabraňuje tvorbě ledvinových kamenů a slouží jako prevence onemocnění močového ústrojí.

Pokud organismus funguje dobře, z těla odchází kolem 1,5-2,5l vody za den. Zhruba víc jak polovina odchází močí, 40% se vyloučí skrze pokožku a plíce a 7% zmizí ve formě stolice.
voda

Proto je pitný režim základním předpokladem zdravého životního stylu a denně bychom měli vypít okolo 2 -3 litrů tekutin. Optimální pitný režim lze i spočítat podle jednoduchého vzorce. Když svoji váhu v kg vynásobíme koeficientem 0,035, dostaneme přibližné množství tekutin, které bychom měli denně přijmout.
V případě, že člověk trpí nadváhou přičteme ke každým 11 kg ještě 0,25l. Příjem tekutin je však individuální záležitostí, vždy je nutné zohlednit věk, pohlaví, váhu, fyzickou aktivitu a hlavně zdravotní stav. Příjem tekutin bychom si měli rozvrhnout do několika pravidelných denních dávek. Vždy bychom měli vypít přibližně 300ml najednou, toto množství je ohleduplné hlavně pro naše ledviny.

Volba tekutin je také velmi důležitá a je nutné ji volit pečlivě. Přednost dáváme neperlivým vodám, neslazeným, kvalitním zeleným, ovocným a bylinkovým čajům. Pokud máme chuť na něco sladšího, je možné naředit vodu 100% džusem bez přidaného cukru, v poměru 1:1. Zařadit můžeme i minerální vodu, nebo stolní vodu ochutit kapkou citronu či pomeranče.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Dájina Dájina | E-mail | Web | 22. června 2013 v 22:53 | Reagovat

mas naprostou pravdu..ja se pitny rezim  snazim dodrzovat ale nejde mi to

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama