Ryhlá záchranná dieta: Netučná dieta

2. dubna 2013 v 15:11 | KittQa |  Životní styl

Co je netučná/beztuková dieta?

Sám název napovídá, že jde o dietu, která vylučuje ze stravy většinu tuků. Nejde o naprostý zákaz všeho tučného, ale jde o zásadní omezení tuků na maximální možnou úroveň.

Jak dlouho se netučná/beztuková dieta dodržuje?

Dietu je vhodné dodržovat pouze po omezenou dobu, protože nepřináší tělu některé potřebné látky dostupné tělu jen v tucích. Navíc některé vitaminy nemají šanci se bez určitých tuků vůbec aktivovat. Ideální rozmezí je 2 - 4 týdny. Pokud však vhodně upravíme jídelníček, je možné tuto dietu držet i dlouhodobě a shodit tak i více kilogramů.

Kolik lze pomocí netučné/beztukové diety shodit?

Ztráta hmotnosti je individuální a závisí na tom, jak dlouho je dieta dodržována. Většinou lze shodit 4 - 10 kg, při vhodné úpravě jídelníčku i více.

Pro koho je netučná/beztuková dieta vhodná?

Netučná/beztuková dieta je určena těm, kteří jsou ochotni si odpustit tučné potraviny nebo je nahradit těmi s nízkým obsahem tuku.

Jak netučná/beztuková dieta funguje?

Princip této diety je založen na faktu, že tuky mají největší kalorickou hodnotu ze všech potravin. Pokud tedy jejich konzumaci zmenšíme na minimum, snížíme tím pádem i celkový příjem energie a dochází k úbytku váhy.

Jaké potraviny jsou při netučné/beztukové dietě povoleny?

Dovoleno je konzumovat všechny potraviny s vyloučením tuků.

Jaké potraviny jsou při netučné/beztukové dietě zakázány?

Zakázána jsou všechna tučná jídla. Je zapotřebí si ohlídat skryté tuky ve sladkostech (zejména krémových výrobcích, koláčích, ale i bonbonech apod.) a také mléčných výrobcích (tučné sýry, tučné salámy). Nejlépe poslouží informace na obalech, kde je často obsah tuku uveden.

Jaká jsou pozitiva netučné/beztukové diety?

  • Bez pocitu hladu. Dieta nestanovuje množství jídla, pouze jeho výběr, takže hlad určitě nehrozí.
  • Dlouhodobost. Dieta není vyloženě škodlivá ani při dlouhodobém dodržování (ideálně však s mírnou úpravou vedoucí k zajištění některých tuků nezbytných pro správnou funkci organismu).
  • Bez nezřízené chuti. Tučné potraviny lze nahradit netučnými, a tak se není potřeba obávat zvýšené chuti na některou nevhodnou potravinu.

Jaká jsou negativa/rizika netučné/beztukové diety?

  • Vyšší kalorická hodnota díky sacharidům. Je třeba dát pozor na sacharidy a z nich plynoucí zvýšený přísun nadbytečné energie! V takovém případě se může efekt obrátit a kila půjdou nahoru.
  • Nedostatek některých tuků. Díky striktnímu vyloučení tuků může hrozit nedostatek některých z nich, které jsou důležité pro tělo.

Jak zmírnit negativa/rizika netučné/beztukové diety?

Ideální je zahrnout do jídelníčku některé vhodné tuky v omezeném množství (ořechy, maso, mléčné výrobky). Pozor bychom si měli dávat na zvýšený příjem sacharidů a zvýšit konzumaci zeleniny a potravin obsahujících vlákninu. Nesmíme zapomínat ani na pitný režim.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama